:)

10-04-20

jag älskar sara gustafsson.

bästis. (L)


- sanna, sjukt bra att vi har löst allt.

.

en låt som jag gråter till då och då, den betyder sjukt mycket...

just take a breath?!

Med dig är jag hel, utan dig är jag inte någonting.

this is the way you left me, im not pretending.

Jag är osäker, jag vet inte vad jag vill, mina känslor.. ja dem har en egen väg tror jag, fuck detta.

right now everything SUCKS!

Idag skulle jag spela min första match på länge, vaknar upp i morse och jag är riktigt jäkla förkyld. Kan knappt andas ur näsan och jag har sjukt ont i min hals. Hihi tack sara. ;) <3
Så idag ska jag dricka té och bli frisk tills imorgon..
Tack amelie, ankan & sara för en trevlig dag igår iaf. <3

a friend like you always make it easy.

Tjolaahopp, vet ni idag ska jag & amelie till lund, fett mysigt. Blir kanske bio, vi får se vilket humör vi är på. Men ja, puss.

a friend like you always make it easy.

Tjolaahopp, vet ni idag ska jag & amelie till lund, fett mysigt. Blir kanske bio, vi får se vilket humör vi är på. Men ja, puss.

this is a night to remember.

förlåt.

i know that smile.

Filmkväll med syster ikväll, ja det kör vi på. :)

av en liten dumhet kan man få stora problem.


Christoffer Lindhe var på skolan idag, riktigt modig. Kan inte vara lätt egentligen. Jag och Elin var lite stolta för vi hejade på han i OS 2008 och nu satt han där, 10 meter ifrån en.

i will remember you, will you remember me?

Det viktigaste och det jag ser framemot mest just nu!:
9 juni - VEN MED ARBETSLAGET
10 juni - HELSINGBORG MED KLASSEN, jag, melinda, matilda, karro, elin, jessica, christina har knytkalas dääääär!
11 juni - Skolavslutning
16 juni - ÖREBRO!

jag längtar.

EN MASSA KÄRLEK TILL SVALÖVS BK F94-97!

iloveu.

Jag vet att jag har sagt allt det här innan, men jag är tvungen. För varje dag som går, för varje andetag jag tar så är jag lycklig, lycklig att ha dig som vän, lycklig att du finns vid min sida. Vad skulle jag vara utan dig? Liksom helt seriöst så vet jag inte, det är bara läskigt att ens tänka tanken, jobbigt också. Jag vet att jag inte alltid har varit den bästa, jag har säkert varit en bitch när vi har bråkat, men det har vi löst eller hur? Våra minnen dem är oslagbara och de flesta minnena jag har är med dig. 10 års vänskap, fler ska det bli eller har jag fel? 2008, kan man säga att det var vårt år? Ja, det tycker jag att man kan, för det är så jag känner. Jag kommer ihåg att när du mådde dåligt så då kunde du gråta ut på min axel, kommer du ihåg när du hade fått reda på att dina föräldrar skulle skilja sig? Du var så ledsen & jag trösta dig tills dina tårar var slut. Sommaren 08, när vi bada i din pool när det var 12 grader, när vi kolla på "Linas Kvällsbok" & "Allt om min buske", bara om jag hör namnet av dem filmerna så tänker jag på dig, oss, vi. Men vad var det som hände egentligen, neråt gick det iallafall. Första året på linåker så va vi aldrig, jag mådde dåligt, men du fick nya vänner och jag fick nya vänner. Det är nu som vi har börjat umgås, och hade jag kunnat förklara med ord hur det känns för mig så hade jag gjort det. Det känns underbart att kunna få kalla dig bästa vän igen, det känns underbart att ha dig i närheten igen. För min bästavän, det är du, det kommer du alltid att vara. Låt det föralltid vara såhär, låt det föralltid vara vi. Du vet att man brukar avsluta såna här texter med att du är bäst, men tro på det jag säger just nu. Du är den bästa, finaste och mest underbaraste vän man kan få, tro aldrig något annat.
Sara Gustafsson, jag älskar dig.
[a life without you wouldn't be a life.]


Dream but don't forget to live, then maybe you'll find your self living your dream.

Det finns vissa dagar jag är trött på dig, det finns vissa dagar jag vill glömma dig. Du tänker bara på dig själv, du tar dig själv i första hand. Sen ditt rykte är inte jättebra. Men sen finns det vissa dagar som jag bara tänker på dig. Jovisst du har säkert få ta mycket skit, men du får skylla dig själv faktiskt. Jag vet inte vart jag har dig just nu, jag vet inte vart jag vill ha dig. Du borde nog växa upp, skärpa till dig om vår vänskap ska bli bättre.
_________________________________________________________________________________________________
Som sagt örebro om 23 dagar, sommaren ska bli bäst, det har jag bestämt. Förhoppningsvis blir det liseberg med bästis sara också. :*

the best years in my life.

Osäkerhet, stress och glädje, det är så det är i tonåren. Om ett år nu har jag fått veta allt om min framtid, jag har fått veta mitt gymnasium jag kommer gå på. Om snart ett år kommer jag stå där i skolan, tänka hur dessa 3 år har varit med den bästa klassen som jag älskar så oändligt mycket. Vi pratade om detta idag jag och några andra. Vi pratade om hur läskigt det känns, hur konstigt det känns att alla ska gå sin egen väg. Hur jobbigt det kommer att vara, hur ensam man kommer känna sig. I min klass har jag vänner som jag har gått med sen dagis, 10 års vänskap, det blir inget sånt till hösten 2011. Det gör ont i hjärtat att bara tänka att om ett år så splittras vi, mina vänner kommer inte vara kvar där dom brukar vara.
3.7
3.8 3.9
Jag vet inte hur ni kommer göra, men jag kommer ta vara på dessa 2 sista terminerna med er. Jag kommer leva varje dag som om det vore vår sista. Ni är underbara, iloveu.

tell me that you will stay.

23 dagar kvar till örebro, kärlek till f95-97. <3

what if i need you?

Örebro om 25 dagar, jobbigt att vänta för jag vill dit NUNUNU.

if you ever need a friend someone to care and understand i'll be right here.

Godmorgon, mina planer för idag är bästis. Men typ ska fixa mig och sånt innan dock, måste kolla klart greys anatomy också, vet inte om jag ska gråta eller skratta. Hörs snart.

everybodys looking for love ohoh.

Jag är riktigt trött, denna dagen har verkligen inte varit min dag. Vaknade imorse och mådde riktigt dåligt, men åkte ändå ner till skolan. Gick in lite senare och la mig hos skolsköterskan i hennes rum, efter några minuter kommer Tina med alvedon. Efter det kom matilda, haha, vi satt och planerade planer för sommaren, vi hade tänkt bakken med ett gäng. Snart sommarlov & jag vet att sommarlovet 10 kommer bli asbra, örebro med bästavän snart också. Nej nu ska jag ha filmkväll, imorgon blir det sara bääästa vän, hihih :*
puss.

where are we going to be when we turn 25?

Jag har varit med bäästis varenda dag denna veckan, kommer vara med henne imorgon också.
Asså helt sjukt, men en dag utan dig är jobbig, du är bäst.
Iallafall mer om dagen, följde med sara hem sen käka vi glass.
Efter ett tag drog vi till träningarna och kolla.
Efter tjejernas träning så kom Minela, Felicia och Danni.
Så satt vi och snacka ett bra tag, älskar att man kan prata om allt med er.
Sen åkte jag hem med Felicia, trevligt. :)
Åhh, jag är så lycklig med er, älskar er förjäkla mycket.


(nu är allt klart, har lämnat pengar, jag ska med till ÖREBRO!!!!)

i don't want to fight, i want to forget you.

Har just kommit hem från bästis, vår dag var sjuk, haha.
Nu är jag rätt deprimerad dock, måste plugga till ALLA mina prov, har 3 prov imorgon.
Ska försöka göra så att jag kan skjuta upp det ena till fredag. (a)
Aja, kemi och engelska, here i come, heheheh? XD
puss.

that should be me holding your hand.

Hej alla söta bloggläsare.
Sitter hos sara nu, dock så pluggar hon.
Hörs sen när jag kommer hem, pussss.

såå sööt hon är. :D

tänk så ångrar jag mig, sen ångrar jag mig igen.

Min dag har varit bäst, var ju hos Sara med Amelie, vad finns att säga?
Tjejer ni är solen i mitt liv, guuud vad jag älskar er.
Ja sen stack vi till träningarna, amelie tänkte på exakt samma sak som mig, läskigt, hahah.
Sen fick jag träffa minela snutt, haha, fråga inte om vilket ämne vi prata om påväg till bussen.
& jag kan inte hjälpa att jag har stor mun, hahah, jag är inte normal. :(
Hihi, minela, fan vad jag älskar dig även om du är trög ibland.
Tack för dagen, ni är bäst.

sara and amelie, the best.

Hej allihopa, sitter hos sara nu.
Vi ska nog gå och käka mjuglass snart sen kolla på brudarnas och grabbarnas träning.
Sara och amelie tjaffsar dock nu, hahah, skitkul att kolla på.
Pusss..
såhär ser det typ ut. ;);)

have you ever tried to find the words, but they don't come out right?

Kemiprov imorgon, hade kunnat kräka över det, men jag mitt engelskaprov blir uppskjutet för jag ska till tandläkaren. Vet ni vad jag saknar, konfan, riktigt mycket. Det känns inte likadant utan den, konstigt men sant. Nu ska jag snart käka, puss.

fina vän, du är bra. ♥

Minela, rubriken är till dig. :*

where did i go wrong, i lost a friend.

Kan man bli så trött så att man skiter i allt? Så är jag nu, fast skolan skiter jag inte i, även om jag skulle vilja. Att se hur du har förändrats gör ont i mig, nu är du ju bästavän med dom som du har snackat skit om?!?! Jag tycker att det är falskt, men vad du kallar det vet jag inte. Jag har mina vänner som jag litar på, that's it. Din och min vänskap kommer aldrig finnas mer, känns inte som det. Hur kan man lita på en vän som sviker lite då och då?

you can't break a broken heart.

Jag mår bra, jag försöker att intala mig att allt är okej. Men det är väl det, liksom, det är ingen katastrof som har hänt. Har varit lite negativ på sistone, konstigt om ni frågar mig, för jag försöker alltid se den positiva sidan i livet. Jag älskar livet och jag har alltid försökt gå den bästa vägen. Men även på de bästa vägarna kommer där hinder, eller hur? Ibland tar det extra lång tid att komma förbi hindret, för man måste tänka på hur man ska komma förbi det. Men förbi kommer man alltid, den dagen jag anser att man inte kommer förbi hindret är en svart dag. "Hoppet är det sista som lämnar människan", det är mitt motto. Jag vet att allt kommer bli bra, men det är nog ett extra stort hinder den här gången. Mer idag pallar jag inte, jag är för trött i huvudet över allt tjafs, bråk, svek. Vänner som sviker orkar jag snart inte med längre, det är jobbigt. Jag försöker stötta er, jag har funnits där för er, dag som natt. Men vad får man tillbaka, lite dumma kommentarer?! Jag är inte alltid glad, jag går kanske inte alltid runt med världens största leénde på läpparna, men snälla, ge mig en chans. Det kanske finns orsak vissa dagar varför jag är lite nere, vem vet? Så, tack för mig eller vad man ska säga, godnatt.
________________________________________________________________________________________________
Måste bara tacka alla underbara vänner som stöttar mig, både i vått och torrt.
Går inte att beskriva hur mycket ni betyder för mig, men ni lyser upp mina dagar, tack.

i will remember you, will you remember me?

Okej, ett vettigt inlägg ska det bli nu. Skola imorgon, fyfan vad tråkigt om ni frågar mig.. Idag är det också exakt 1 månad tills vi åker till örebro, gud vad jag längtar. Var just ute och typ jogga, dock så fick jag himlans ont i foten så det gick inte så jättebra, men ja. Ska snart börja plugga, sen typ bara vara social på msn, en dusch sen också!
____________________________________________________________________________________________________
Sara bästa vän, jag älskar dig. Tack för att du finns här för mig, speciellt nu när det är lite jobbigt. <3

--

you might think im happy but i'm not going to be ok.

i gotta go my own way.

Det är lite bättre idag, inte lika sur iallafall. Ska ner till matchen sen, får också träffa Sara. Har inget mer att säga, kram.

everything i do i do it for you.

Hur en sån här bra kväll kan sluta helt jäkla fel. Funderar starkt på att ta bort bloggen, bdb, msn & facebook. Även stänga av mobilen under en hel jäkla vecka. Tar nog bort bdb iallfall, msn kan vara bra att ha, behöver snacka med bästavän en del. Jag vill bort härifrån, orkar inte med alla som är så falska, orkar inte med folk som blir arga över minsta lilla. Jag orkar inte mer, det är ett rent helvete. De 2 personerna kanske vet vem dom är, ni kommer inte få tag på mig, ni finns inte ens med i min kontaktlista i mobilen längre. Nu stänger jag av allt och går och kollar film, fuck detta.
____________________________________________________________________________________________________
Man får bli emo ibland, speciellt nu när detta hände så fort så att jag inte ens hann blinka. Sen är ju allt mitt fel också, precis. ÅHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

about one year we will not know eachother anymore.

Ny design, hur jag fick den? DET ÄR EN HEMLIGHET, hehehh förlåt :$ Trött på vissa människor sooooom bara vill ha uppmärksam, typ ohhh jag är så ful så vill dom att man ska säga att dom är snygga och sånt. Fan bara trams, vill ni att man ska säga att ni är fula elllåååååååååååååår?
Nej, nu ska jag sluta vara emo, jag känner mig duktigt hyper?!?!?!?!?!
Hahaah, förlåt, kram.

i have a dream, across the sea.

Rubriken stämmer så himla bra in på mig just nu, jag dagdrömmer nästan varje dag. Jag vill att min dröm ska bli verklighet, tänk att ens kunna få chansen. Det hade varit helt sjukt, de flesta vet inte om vad min dröm är. Tyvärr berättar jag inte det för så många, det är min ensak.
________________________________________________________________________________________________
Nu ska jag snart fixa popcorn och film, ha en bra kväll!

 


i wish we had another time.

Jag vill verkligen ha sommarlov, så trött på skolan så att det inte är sant. Lite mindre 1 månad kvar, detta ska jag fixa, eller detta måste jag fixa! Förhoppningsvis blir det ven med hela arbetslaget också, men det är tydligen bara kanske?!

but i know your leaving, i know that smile.

Jag älskar min bästavän mest på denna jord, mest så att ni alla vet, för hon är bäst.

if today was a fairytale.

Den bra nyheten är att jag ska följa med till örebro med världens bästa lag! Att jag fick denna chansen är helt obeskrivligt, jag älskar er f95-97! Nu ska jag bara försöka bli frisk i foten, aja, byeeeeeeeeeeee. :D

even if the sky is falling down.

Du gör så att jag känner mig värdelös. Men glöm att det är jag som ska knäckas och det skitet, jag klarar mig nog utan dig. Ta det på vilket sätt som helst, men jag har överlevt sånt här förut att vänner sviker, jag tror att jag klarar mig en gång till.
Men jag har iallafall bra nyheter som jag berättar senare ikväll, gissa vem som är glad?

hey soul sister, did you know that you are the best?

Imorgon ska jag till bästavän, ska bli mys! Har inte varit med henne på jättelänge, ensam då. Hihi, iloveu. :D <333

and now it's to late too apologize.

Idag mår jag som en fisk uppe på land, kan knappt andas, fy så täppt jag är i näsan. Måste bli frisk tills på lördag, då jag ska iväg med Sara. Kunde inte sova hos Sanna idag heller, aja, sånt som händer. Får börja plugga idag också, engelskaprov, tyskaprov, kemiprov, so-prov denna närmsta veckan typ. Jag älskar de sista veckorna innan betygen sätts så sjukt mycket, urk. Men nej, nu ska jag äta frukost, kram.

have you ever loved somebody so much that it makes you cry?

Jag vaknade nyss, illailla, men skönt att sova länge iallafall. Fucking tråkigt väder ute, regn och mulet, så idag ska jag bara ta det lugnt. Imorgon ska jag nog in till hbg med Sanna på någon fika eller så, på lördag blir det Sara. Ska också plugga idag till engelskaprovet, det blir bäst så, så att jag inte sitter på måndagskvällen och stresspluggar, det blir aldrig bra. Nej nu ska jag äta frukost, kram.

i miss you.

En resa nu någonstans som tog mig bort från detta tråkiga stället, med en bra vän eller ensam det kvittar. Allt blir fel för någon orsak, jag vet dock inte varför, jag är inte perfekt, jag har säkert varit rätt negativ på sistone, men ni får skylla er själva. Men jag kan stå för att jag har varit en bitch då och då, så förlåt. Sista veckorna i skolan suger, bara en massa prov och skit. Dock är vi lediga resten av denna veckan, det är ju positivt.. Jag är riktigt uttråkad, ska bli trevligt att träffa sara bästavän i helgen, bio ska det också bli. Älskar att kunna prata med henne om allt, känns som om jag måste prata med dig igen, men tack för att du ställer upp. Men nej nu ska jag sluta vara emo, tråkigt för alla som är glada idag. Lite glad är jag faktiskt, för här sitter jag och behöver inte tänka att gå upp tidigt imorgon bitti, spotify är också på, jonas brothers i öronen. Och om jag tänker efter även om jag är en bitch ibland och att vissa vänner bara sviker hela tiden så älskar jag livet. Haha, konstigt, men det gör jag. Jonas brothers in my heart, my best friends in my heart, iloveu.

i hate you.

Jag städar och städar, skittråkigt, men det blir så. Konfa imorgon, nej, dagarna har gått för fort. Nu ska jag fortsätta städa, kram.

would you cry if you saw me crying?

Jag är nog den lyckligaste just nu, jag har nog allt jag kan önska mig förutom ett städat rum, men det fixas imorgon. Jag har 4 bästavänner som jag älskar mer än något annat, Sanna, Saga, Sara & Christina. Men inlägget idag skriver jag mest till Sanna, mest för att hon måste förstå något, men jag älskar er andra lika mycket! & jag vet att mina andra vänner läser bloggen, såklart älskar jag er också, ni betyder också så sjukt mycket. T.e.x, Daniella, du är den goaste människan, speciellt när du sjunger, Sofije, vår damp tsm kan ingen slå, Minela, du är söötast!! Ja, listan kan bli lång.
Alla mina vänner är värdefulla.
_____________________________________________________________________________________________________
Sanna, du vet själv hur det har varit på sistone, äntligen går det uppåt, men tid tog det. Men jag tror att vår vänskap är som andras, jag menar att det är så att vi kommer också bråka. Det hade varit onormalt om vi inte hade gjort det. Kommer du ihåg detta pratet vi hade om bästavänner och det? Jag gör det iallafall, och jag vet inte vad du tror eller tycker, men jag tar dig som min bästavän, för det är du. För varje dag som jag spenderar med dig gör mig glad, du gör mig lycklig, hur konstigt det än låter. Jag menar, våra minnen är speciella, hur vi ens kan gå vilse i helsingborg & hur många bussar vi har missat. Kommer du ihåg när vi hade ett eget språk, dock så kunde vi bara 2 ord. Du ska bara veta hur glad jag är att jag valde tyska istället för spanska, annars hade jag inte kommit i al3. Du har hjälpt genom så mycket, du vet hur dåligt jag mådde för 3 månader sen ungefär, p.g.a dig så klara jag det, för du stötta mig varenda dag. Du är älskad av många, lite extra av kenan säkert, men du är älskad av mig också, du får gärna ta mig som en vanlig vän eller ja du förstår, men jag älskar dig. Du är en utav de finaste människorna på jorden.

simply the best.

4 dagar kvar, 4 korta dagar kvar men ändå så långa. Om 4 dagar kommer jag vara en utav de lyckligaste människorna på jorden, men ändå så ledsen. Om 4 dagar konfirmerar jag mig, om 4 dagar konfirmerar jag mig med mina vänner. Men kunde man ana att denna dagen kunde komma? I oktober så längtade vi bara tills denna dagen, 9 maj. Just nu har jag två tankar i mitt huvud den ena är: Jag vill, jag verkligen vill! och den andra är: Jag vill inte, jag vill fortsätta med läsningar på onsdagar. Denna tiden jag har haft med alla underbara människor har varit en utav den bästa tiden i mitt liv & jag har fått nya vänner som jag aldrig kommer glömma. Men ändå är jag taggad tills på söndag, för jag vet att allting kommer gå klockrent, men efter söndag så kommer allt förändras igen. Jag har återfunnit kontakt med bästavänner, och jag vill inte att det ska släppas, för onsdagar var ju vår dag, dagen vi längtade till. För när man egentligen tänker på ordet "konfirmation" så låter det så sjukt tråkigt, men som man säger på engelska "i had the time of my life", så känner jag nu. I september var jag väldigt osäker, för det var inte ens säkert att jag skulle konfirmera mig, men jag är glad att jag gjorde det rätta beslutet. Så snälla, låt dessa 4 dagarna gå långsamt, för imorgon är det min sista dag med min grupp, låt dagen imorgon gå långsamt. För jag vill inte att dagarna ska flyga förbi, det räcker nu för det går för snabbt. Lev för varje dag, för en gång kan det vara försent, det ska jag göra hädanefter.

Och nu till Markusgruppen, tack för allt. Sara, Melinda, Amelie, Christina och Saga ni är de finaste! Tack för att jag fick uppleva detta med er, vännerna från månsabo hade man väl kunnat säga? För under dessa 7 månaderna så har det verkligen känts som att vi har gått på månsabo, för då var det vi.
Tack, jag älskar er.

RSS 2.0