MINA TANKAR

Jag har stirrat alldeles för länge på den här skärmen, men jag måste få ut ord ur mitt huvud. Det är allt för många tankar där inne, jag mår inte bra av det. Det måste ut. Läs själva, ni bestämmer.

Dagarna går och dem fortsätter att gå. Sekund för sekund, minut för minut, timme för timme. För varenda dag som går så saknar jag dig mindre. Men, mår jag bra av hat? Nej. Det gör nog ingen. Därför har jag lagt ner det, förhoppningsvis ni också. Jag dömer ingen, alla har sina åsikter.

Men, jag tycker också att jag ska få ha en talan i detta. Jag är trött på att gå i andra hand.. Därför bytte jag allt. Mitt sätt att leva för det mesta. Jag har alltid varit tjejen som har älskat varenda minut med sina vänner, att få skratta tills man gråter. Ja, jag har förändrats, men ni glömmer spegelbilden? Har inte ni gjort det, ni lägger ner all er energi på andra, när ni har gjort exakt likadant. Ingen som går på denna jord är perfekt, så även dem tankarna kan vi lägga ner direkt.

I'm smiling, but inside i'm dying. Den meningen stämmer in så bra på mig, på andra. Jag är alltid glad, det är jag säkert, men inte ens ni kunde se hur dåligt jag mådde inombords.

Det där leéndet de flesta tonårstjejer har, fast inombords mår dom skit. De har världens press på sig för att kunna klara skolan, vara bra vänner med alla sina vänner, leva efter andra vänner. Kan ingen se hur de mår inombords?

Jag är trött på hur folk tror att de kan behandla mig, mina vänner. Att vi bara ska gå och ta er skit. Varför skulle jag göra det, när inte ens ni kan ta min skit isånnafall?

Därför är jag glad att jag har mina vänner, mina bästavänner. De förstår mig. De finns med mig, alltid bakom min rygg om något går snett. Jo, jag har bråkat, med de flesta till och med. Men, de har funnits mer för mig här, än vad ni har gjort.

Nu lägger jag ner detta. För, jag är trött på att gå runt och må dåligt när jag kan vara glad istället. 2011, detta är mitt år, det ska bli det bästa året i mitt liv.

Fortsätt du med dina spel mot vänner, hoppas de inser det jag insåg allt för längesen. Hoppas de vaknar upp i början av det istället för i slutet av det, som jag gjorde, för jag var så patetisk så jag blunda för allting.


"Life is a ticket to the greatest show on earth."
Det är så rätt, för just nu vill jag bara leva mitt liv och ingen annans.

Detta är min blogg. Detta är min åsikter.
/Linn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0